#

زمان مفید استفاده از فیلتر هوا،فیلتر هوا،خط تولید فیلتر هوا،دستگاه تولید فیلتر

زمان مفید استفاده از فیلتر هوا
1 دی 1395
  • منبع خبر :
  • تعداد بازدید :2356 نفر

اشتراک در شبکه های اجتماعی

#

زمان مفید استفاده از فیلتر هوا

همانگونه که می دانید هر وسیله ای عمر مفیدی برای استفاده دارد، عمر مفید استفاده از یک فیلتر هوای خودرو نیز با توجه به شرکت سازنده آن و همچنین مواد بکار رفته در تهیه آن بستگی خواهد داشت.همانگونه که در مقاله فیلتر هوا چیست توضیح دادیم ماده اولیه استفاده شده در یک فیلتر هوا سلولز می باشد و لازم به ذکر است که با توجه به شکننده بودن این ماده، اما مقاوت بالا و ظرفیت بالایی در جذب گرد و غبار و مواد ضایع به خود دارد.
 خودرو سازان و کمپانی های تولید خودرو، مشتریان خود را ملزم به تعویض فیلتر هوا می نمایند و به آنها توصیه می کنند که فیلترهای هوای خودروی خود را پس از طی ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر تعویض نمایند. اما زمان مناسب برای تعویض یک فیلتر هوا به وضعیت کارکرد موتور بستگی دارد. روش مناسب ، بازبینی سالیانه فیلتر هوا و تعویض آن در هر ۲ سال یک بار یا پس از طی ۴۰ کیلومتر می باشد؛ البته با توجه به نحوه رانندگی و همچنین شهر و محلی که خودروی شما در آن حرکت دارد این زمان می تواند کاهش نیز بیابد.مثلا در شهر هایی که گرد و غبار در آن فراوان می باشد تعویض فیلتر هوا امری ضروری برای هر خودرو بعد از طی مسافتی در حدود ۲۰ کلیومتر می باشد.
 همچنین در شهر هایی که آب و هوایی آن مرطوب می باشد، مثل شهر های کناره ی دریا و رودخانه ها، به دارندگان خودرو ها سفارش می شود که فیلتر هوای ماشین خود را زودتر از حد معمول آن تعویض نمایند، زیرا گرفتگی فیلتر هوا قطعا تاثیر بدی در عملکرد موتور خودرو خواهد داشت.شرکت های خودرو سازی در ایران نیز زمان مناسب برای تعویض فیلتر هوای خودرو های ایرانی را در حدود ۳۰ کلیومتر در تهران و همچنین اکثر کلان شهر های ایران می دانند. ولی در شهر تهران که میزان آلودگی هواد در فصل پاییز به اوج خود می رسد، سفارش بسیاری از متخصصان خودرو برای ماشین هایی که در تهران تردد دارند، این می باشد که فیلتر هوای ماشین را در کمتر از ۳۰ کلیومتر تعویض نمایند تا موتور ماشین آنها دچار صدمه نباشد.
روه مهندسی ماشین سازی صنعت گران سبز نیز که سابقه طولانی در زمینه تولید دستگاه های تولید فیلتر هوا فعالیت دارد و یکی از قدیمی ترین شرکت های تولیدکننده ی فیلتر هوا می باشد، تاکید ویژه ای به این امر برای شما دارد، زیرا یکی از دلایل بزرگ افت متورهای ماشین در ایران و مخصوصا شهر تهران، رعایت نکردن مورد تعویض فیلتر هوا می باشد.