#

انواع مختلف فیلتر هوا

انواع مختلف فیلتر هوا
1 دی 1395
  • منبع خبر :
  • تعداد بازدید :3220 نفر

اشتراک در شبکه های اجتماعی

#

انواع مختلف فیلتر هوا

فیلتر هوا

فیلترهای هوای کاغذی معمول ترین فیلترهای هوای مورد استفاده در خودروهای شخصی و خانوادگی هستند. اگرچه شکل این فیلترها متفاوت است اما اغلب آنها دارای لبه ای لاستیکی یا پلاستیکی بوده که در درون آن کاغذی به شکل مناسب و تاخورده وجود دارد. اکثر این فیلترها ارزان بوده و مراحل نصب آنها نیز راحت است.

فیلترهای هوای روغنی :

 

قیمت فیلتر هوا

فیلتر های روغنی (یا فیلترهای حمام روغن) امروزه کاربرد چندانی ندارند مگر در برخی از اتومبیل های بسیار قدیمی. این نوع ازفیلتر ها قبل از توسعه و پیشرفت فیلترهای کاغذی به کار می رفته اند. طراحی فیلترهای مذکور به نحوی بوده است که جریان هوای حامل ذرات مزاحم را به درون وان پر از روغن یا محیطی آغشته به روغن (چیزی مانند اسفنج یا یک توری ریز) هدایت بکنند تا ذرات آن رسوب کرده و جدا شوند.

فیلترهای اسفنجی:

فیلتر هوای اسفنجی از پلیمرهای اشباع شده از روغن ساخته می شود. قدرت فیلترهای اسفنجی در جداکردن ذرات گرد و غبار بیشتر از فیلتر های کاغذی است. فیلترهای کاغذی معمولا جوابگو بوده و ارزانتر هستند اما فیلترهای اسفنجی برای کار در محیط های با میزان گرد و غبار بالا مانند ماشین آلات مربوط به کارخانه ها، کامیون های برون جاده ای و شاسی بلندها مناسب ترند.

فیلتر های پنبه ای:

 

فیلتر هوا

پارچه های پنبه ای با منفذهای بسیار ریز یا همان فیلترهای پنبه ای نوع دیگری از فیلترها هستند که قابلیت استفاده مجدد از آنها وجود دارد. اینفیلتر ها را می توان شست و از آنها بارها و بارها استفاده نمود.

تمام فیلتر های هوا از مواد نازکی ساخته می شوند، درست مانند ماسک های گرد و غبار. این مواد اکثرا از جنس کاغذ یا پارچه هستند اگرچه فیلترهای اسفنجی نیز اخیرا وجود دارند. اتومبیل های قدیمی تر که با سیستم کاربراتور کار می کنند معمولا از فیلترهای گرد و دایره ای شکل استفاده می کنند در حالی که خودروهای انژکتوری از فیلترهای مسطح مستطیلی استفاده می کنند.