#

فیلتر هوا دستگاه چین کن کاغذ تمام اتوماتیک دستگاه کاغذ چین کن تمام اتوماتیک فیل

فیلتر هوا ابزار مهم برای بهینه سازی سوخت در خودرو
18 فروردین 1399
  • منبع خبر :http://www.mehrfoam.com
  • تعداد بازدید :737 نفر

اشتراک در شبکه های اجتماعی

#

فیلتر هوا ابزار مهم برای بهینه سازی سوخت در خودرو

یکی از ابزار های مهم در سلامت خودرو، فیلتر هوا می باشد. این قطعه از سلولز یا فیبر های مصنوعی ساخته شده است که وظیفه ی جذب آلودگی ها و اکسید سیلسیم را در خودرو به عهده دارد. اندازه ذراتی که به وسیله ی دستگاه فیلتر هوا قابل جذب هستند، ۵ تا ۶ میکرون و اندازه های بزرگتر نیز می باشد. برخی فیلتر ها توانایی جذب ذرات کوچکتر از این مقدار را نیز دارا هستند.
جذب آلودگی ها و ذرات گرد و غبار توسط فیلتر هوا نباید به حدی باشد که موجب مسدود شدن آن شود، زیرا در این صورت توان مکش خودرو کاهش می یابد. در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر هوا، عبور هوا از میان فیلتر به سختی انجام می گیرد و باعث می شود تا موتور خودرو برای دریافت هوا در حجم یکسان، مکش قوی تری را انجام دهد. این امر موجب می شود تا مصرف سوخت نیز بالاتر رود و بر دریچه ی گاز و موتور فشار بیشتری وارد شود.
نحوه استفاده از فیلتر هوا
تعویض فیلتر هوا در خودرو ها معمولا پس از طی سی هزار تا شصت هزار مایل انجام می گیرد که البته این امر بستگی به نحوه ی عملکرد موتور نیز دارد. فیلتر هوای آلوده با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب رنگ بسیار تیره ای را نشان می دهد که نشان دهنده ی زمان تعویض آن است.
فیلتر های هوا از نوع کتان نیز در بازار عرضه می شوند که امروزه نوع سلولزی آن فروش بیشتری دارد. این نوع دستگاه فیلتر هوا قابلیت جذب کمتری نسبت به فیلتر های کاغذی دارد. دستگاه تولید فیلتر هوا امکان ساخت فیلتر ها را حتی در منزل فراهم کرده است. دستگاه فیلتر هوا در جهت ساخت هر چه بهتر این قطعه ی کاربردی در خودرو ها، در خط تولید صنایع مربوطه مورد استفاده قرار می گیرد.
برای توليد فيلتر هوا دستگاه هاي گوناگوني وجود دارد که شما مي توانيد با دستگاه فيلتر هوا و همچنين خط توليد فيلتر هوا در بخش محصولات وب سايت گروه مهندسي ماشين سازي صنعتگران سبز آشنا شويد.
فيلتر هوا خودرو يا در اصطلاح انگليسي Air filter جهت از بين بردن و مانع شدن از ورود ذرات معلق در هوا به کار می روند و بيشترين استفاده ی آن در صنعت خودرو سازی و ماشين ها مي باشد. اگر فيلتر هوا تعويض نشود ، تجمع ذرات آلوده سبب بسته شدن منافذ عبور هوا شده و جريان هواي عبوري از فيلتر هوای خودرو محدود مي گردد. راندمان هوا با جذب هرچه بيشتر ناخالصي ها بالاتر مي رود. اما هنگامي که ميزان آلودگي در درون فيلتر هوا از حد معمول فراتر رود ، عبور هوا از ميان آن سخت و سخت تر خواهد شد.
فيلتر هواي خودرو يک جنس مصرفي است که در تمامي انواع خودرو استفاده مي شود و بايد بسته به کارکرد ماشين هر ۱ يا ۲ ماه يک بار تعويض شود و علاوه بر آن تعويض به موقع آن تا ۳۰ درصد مصرف بنزين را در خودرو کاهش مي دهد . با وجود فراواني خودرو در کشور ما اين محصول همواره متقاضي فراواني دارد. توليد اين محصول بسيار آسان است و حتي يک نفر به تنهايي نيز مي تواند با استفاده از یک دستگاه فیلتر هوا آن را توليد کند.