#

فیلتر روغن،فیلتر هوا،خط تولید فیلتر هوا،دستگاه تولید فیلتر هوا

فیلتر روغن چیست؟
1 مرداد 1396
  • منبع خبر :
  • تعداد بازدید :4719 نفر

اشتراک در شبکه های اجتماعی

#

فیلتر روغن چیست؟

فيلتر روغن خودرو، وسيله ایاست كه روغن موتور را تصفيهمی كند. فيلتر روغن در مسير ورودی روغن به موتور قرار گرفته و با تصفيه روغن باعث بازدهی بيشتر آن در شرايطیچون :
1)استارت اوليه در هوای سرد
2) فشارهای زياد حاصل از رفت و آمدهای بسيار
3)حرارت بسيار زياد موتور در سرعتهای بالا و … می گردد.
کار فیلتر روغن چیست؟
1)جلوگيری از آسيب رساندن ذرات ساينده به ياتاقان ها وقسمت های در معرض اصطكاك
2)فيلتر بايد به طور دايمی درمدار روغنكاری بوده و بتواند تمام جريان را از خود عبوردهد. اين مسئله در مورد فيلترهايی كه در موتورهای نونصب می شود از اهميت بيشتری برخوردار است، چون در موتورهای نو مقادير زيادی ذرات فلزی يا ذراتساينده ناشی ازعمليات ساخت وجوددارد.
 
خصوصیات یک فیلتر روغن استاندارد
1)مقاومت در برابر روغن ،
2)جداسازی مطلوب ذرات ،
3)قدرت جذب بيشتر آلودگيها ،
4)مقاومت در برابر پارگی ،
5) محفظهکارآمد با قابليت تحمل فشاربالا ،
6)محفظه درونی مقاوم ،
7)آب بندی مناسب و دارا بودن سوپاپ اطمينان کارآمد از جمله مواردی هستند که در ساخت فيلتر روغن می بايست مورد توجه واقع شوند.
 
چگونه فیلتر روغن باعث افزایش طول عمر موتور و مطمئن کار كردن آن می شود؟
فيلتر روغن در كنارروغن نقش مهمی در سلامت موتور خودروايفا می كند بی ترديد استفاده از انواع روغن مناسب و فيلتر روغن بااستاندارد دركنار يكديگر باعثكاهش استهلاك و افزايش بازدهی موتورخواهد شد.
پاکيزگی روغن موتور فاکتور مهمی است که باعث عمر طولانی تر موتور می شود.آلودگی هايی مانند: خرده ريز های آهنی ، دوده و آلودگيهای ناشی از احتراق،می توانند مسير حرکتی روغن را به مرور مسدود کرده و به موتور صدمه جدی وارد سازند.در موتور های با ارزش امروز، جلوگيری از فرسايش طبيعی موتور که در اثر حركت ياتاقان ها پيش می آيد، از مهمترين وظايف روغن موتور است. يک فيلتر خوب و شناخته شده با قدرت تصفيه مطلوب مانع از بين رفتن خواص مورد نظر روغن می شود در نتيجه با به تاخير افتادن فرسايش، عمر مفيد موتور نيز افزايش می يابد. بنابر اين بايد توجه داشت که انتخاب فيلتر های معمولی و بدون نام يا فيلتر هايی با نام نشان ولی فاقد خصوصيات فنی و تكنيکی صحيح و پيشرفته، سبب فرسايش زود رس و از کار افتادگی موتور می گردد.
 
فیلتر و مصرف سوخت
تميز و سالم بودن فيلترهاي هوا و روغن ، باعث كاهش مصرف سوخت و كاركرد بهتر موتور خودرو مي گردد. بنابراين با هربار تعويض روغن، فيلتر هوا را عوض كنيد و با هر دوبار تعويض فيلتر هوا، اقدام به تعويض فيلتر روغن نماييد.