#

چگونه فیلتر هوا را عوض کنیم،فیلتر هوا،خط تولید فیلتر هوا،دستگاه تولید فیلتر هوا

چگونه فیلتر هوا را عوض کنیم؟
1 دی 1395
  • منبع خبر :
  • تعداد بازدید :2356 نفر

اشتراک در شبکه های اجتماعی

#

چگونه فیلتر هوا را عوض کنیم؟

خودرو شما به همان اندازه که به سوخت احتیاج دارد به هوا هم نیازمند است و فیلتر هوا مانع ورود گرد و خاک و حشرات به داخل موتور می‌شود. فیلتر هوا باید در فواصلی معین تمیز یا تعویض شود تا هوا آزادانه جریان داشته باشد و موتور بهترین عملکرد را داشته باشد. فیلتر هوا ارزان قیمت است و تعویض کردن آن هم زمان زیادی نمی‌برد، بتابراین خودتان هم می‌توانید این کار را به صورت دوره‌ای انجام بدهید.

 مرحله اول
 ابتدا فیلتر مناسب برای خودرو خودتان را خریداری کنید. فیلتر جدید ممکن است دقیقاً شبیه فیلتر قدیمی باشد. اگر برای پیدا کردن فیلتر جدید شک و تردید دارید می‌توانید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه و یا با فروشنده لوازم یدکی مشورت کنید.

مرحله دوم
خودرو را در محلی صاف و بدون شیب پارک کنید و ترمز دستی را بکشید. دنده یک را جا بزنید (در گیربکس‌های دستی) و یا آن را در وضعیت Park بگذارید. سوئیچ را ببندید.

مرحله سوم
 کاپوت را بالا بزنید. اهرم کاپوت را در محل خودش جا بزنید.

 مرحله چهارم
محل قرارگیری فیلتر هوا را پیدا کنید. بهتر است بدانید فیلتر هوا معمولاً بالای موتور نصب می‌شود. در خودروهای قدیمی‌تر که کاربراتوری هستند، فیلتر معمولاً زیر یک کاور گرد و ضخیم قرار گرفته که از پلاستیک یا فلز ساخته شده است. خودروهای جدیدتر که از انژکتور بهره می‌برند، قاب فیلتر هوا معمولاً مربع یا مستطیل شکل است و آن را می‌توان جایی بین جلو پنجره و موتور پیدا کرد.

 مرحله پنجم
کاور فیلتر را بردارید. ابتدا گیره‌ای که کاور را محکم نگه می‌دارد را شل کنید. هم پیچ‌هایی که کاور را نگه می‌دارند را باز کنید. پیچ‌گوشتی و سایر ابزارها را در محل مطمئنی بگذارید چون بعداً به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. کاور را به طور کامل بردارید و اگر نحوه صحیح برداشتن آن را نمی‌دانید، با یک مکانیک مشورت کنید.

 مرحله ششم
فیلتر را بیرون بیاورید. خواهید دید که فیلتر گرد یا مستطیل شکل از کتان، کاغذ یا تور ساخته شده است. فیلترها دارای یک قاب لاستیکی هستند که اجزاء داخلی آن را به هم متصل می‌کند. خیلی راحت فیلتر را از محفظه بیرون بیاورید.

 مرحله هفتم
محفظه فیلتر را تمیز کنید. برای برطرف کردن گرد و خاک از کمپرسور باد کمک بگیرید. برای این کار از جاروبرقی نیز می‌توان استفاده کرد. مجرای ورودی هوا به موتور را با نوار چسب بپوشانید تا ظرف چند دقیقه‌ای که مشغول پاک کردن محفظه فیلتر هستید، گرد و خاک وارد موتور نشود.

 مرحله هشتم
 فیلتر نو را جایگزین فیلتر قدیمی کنید. آن را به گونه‌ای داخل محفظه بگذارید که قسمت لاستیکی آن رو به بالا باشد. اطمینان حاصل کنید که لبه‌ها لاستیکی نیز کاملاً درون محفظه کیپ شده‌اند.

 مرحله نهم
با احتیاط کاور را سرجایش بگذارید و آن را به پایین فشار بدهید تا فیلتر را کاملاً بپوشاند. اطمینان حاصل کنید کاور درست جا افتاده است، در غیر این صورت ممکن بر عملکرد موتور تأثیر بگذارد. همه پیچ‌ها و گیره‌ها را ببندید و سفت کنید سپس با هر دو دست کل کاور را بگیرید و به آرامی تکان بدهید تا مطمئن شوید همه چیز درست جا افتاده و محکم شده است. کاپوت را ببندید.

مرحله دهم
فیلتر را مرتب چک و گرد و غبار را از روی آن پاک کنید تا موتور بهترین تنفس و عملکرد را داشته باشد.

مرحله یازدهم
 فیلتر را هر 50,000 کیلومتر یا تقریباً سالی یکبار تعویض کنید. اگر در مناطق پر گرد و غبار تردد می‌کنید، باید فیلتر را در فواصل کمتری عوض کنید. بهتر است به دفترچه راهنمای خودرو نیز نگاهی بیندازید شاید توصیه‌های بهتری برای شما داشته باشد.